Správa firemního vozového parku je mimo jiné spojena také s tím, že jsme povinni nejenom starat se o všechna auta, ale v případě potřeby kupovat nová a i starší vyzařovat. Ne vždy už musí být všechny automobily za hranicí své životnosti. Proto je dobré myslet na to, že je několik různých cest, jak se jich takzvaně zbavit. Ideální možností je samozřejmě jejich prodej. Ne vždy je dobrou volbou autobazar. Už jenom proto, že si může účtovat nemalé provize a výkupní ceny současných autobazarů také nepatří mezi nejvyšší. Z hlediska rychlosti sice tato varianta může vyhovovat, ale z hlediska ekonomických výhod už nikoliv. Na to je dobré myslet u každého vozu, který se my samotní, stejně jako samotný jednatel firmy rozhodne prodat.
Dobré je tedy jít cestou soukromého a vlastního firemního prodeje. Vůz tedy budeme vystavovat my jako firma a budeme tak s případným kupujícím jednat přímo my. To samo o sobě celkově vzbudí poměrně velkou důvěru, což zcela určitě naláká případné kupující. Nesmíme také zapomínat na výhody spojené s tím, že cena, za kterou se automobil rozhodneme prodat, je jenom na nás samotných. Nejenom, že je možné stanovit si onu počáteční cenu. Je také možné s cenou hýbat třeba dolů, pokud se na naši první nabídku neozval nikdo, nebo například jenom zlomek lidí, kteří by měli o automobil zájem.
Ideální jsou vaše internetové stránky
Poměrně dobrým prodejním kanálem se mohou stát i vaše internetové stránky. Každý firma čas od času rozprodává svůj majetek a tak jsou její internetové stránky poměrně dobrou možností, jak ho nabídnout. Zde se tak daná inzerce dostane jak k případným fanouškům, tak i k případným klientům, obchodním partnerům, nebo různým kupujícím. Navíc může tato forma jasně ukázat to, že se vaše firma snaží obměňovat vozový park, což je spojeno s tím, že jste úspěšným podnikatelem. To zcela logicky může zvednout právě prestiž vaší firmy na mnohem vyšší úroveň. I proto dnes větší či menší firmy realizují nabídku svých automobilů právě tímto způsobem.
Dobrým komunikačním kanálem je v tomto případě také Facebook. I ten může být jednoduchou a zajímavou možností, jak lze snadno a poměrně rychle propagovat nabídku automobilů, kterých se jako firma potřebujete zbavit. Navíc firemní Facebooková stránka přináší také výhody spojené s tím, že propagace může být mnohem efektivní. Stačí například sdílení, komentáře, nebo obyčejný Like. Díky tomu se daná inzerce dříve nebo později dostane přesně k těm lidem, kteří o vůz mají zájem.
Inzerujte také na různých bazarech
U internetu ještě zůstaneme, jelikož váš web rozhodně není jedinou možností, jak ho můžete využít. Vhodnou volbou jsou různé bazarové inzertní servery, které mají i část, která je věnována právě možnosti inzerovat zde svůj automobil. Mezi nejznámější v této oblasti patří Bazoš a Sbazar. Zde inzerát vložit rozhodně doporučujeme, jelikož tyto weby jsou spojeny s poměrně velkou návštěvností. Máte tak téměř stoprocentní jistotu toho, že si daných automobilů nebi automobilu někdo všimne a samozřejmě zareaguje. Velkou výhodou není jenom návštěvnost, ale i to, že je to zdarma. Nemusíte tak počítat s žádnými náklady za vystavení inzerátu. Pokud si však připlatíte, může být přesunut do více viditelné sekce.
Zadání takového inzerátu je rozhodně velmi jednoduché a rychlé. I to je důvod, proč ho zadat právě sem. Zaujmout s ním je dobré nejenom samotným popisem, ale také pomocí fotografie. U obou z nich můžete zvolit jak fotografii hlavní, tak máte samozřejmě možnost zveřejnit také fotografie další. I ty mohou být poměrně zajímavým lákadlem.
Zkuste přímo automobilové servery
Pokud internetové bazary se vším možným nejsou tím místem, které by vás zajímalo a na kterém byste chtěli inzerovat konkrétní, automobily, je zde ještě další možnost. Tou jsou specializované inzertní automobilové servery. Ty jsou určeny pouze k prodávání automobilů, nebo jiných motorových prostředků. Právě zde tak logicky máte tu největší jistotu, že zde najdete přesně tu klientelu, kterou na svůj samotný prodej hledáte. Zároveň musíme dodat, že je zde také jedna z největších konkurencí. To může vést k tomu, že zde lidé váš automobil sice najdou, ale následně si mohou vybrat zcela jiný, který jim zkrátka vyhovuje více. Ideálními příklady daných serverů je třeba web Sauto, stejně jako to je i Tipcars.
Drobným negativem této inzerce může být rozhodně to, že není zcela zdarma. I na to je dobré myslet, jelikož vlivem toho tak může být prodej našeho vozu spojený s vyššími náklady. Na druhou stranu oba tyto automobilové servery navštěvují statisíce lidí a tak máme jistotu, že se naše auto dostane přesně k těm lidem, ke kterým ho potřebujeme dostat. Potěší i fakt, že samotné náklady zase nemusí být tak vysoké, jak si mnozí myslí. Pokud je obvyklá cena, je to několik desítek či stovek korun. Vzhledem k tomu, že automobil má hodnotu několik desítek nebo stovek tisíc, je to částka skutečně zanedbatelná.
Tištěná média také nezklamou
I když většina lidí dnes využívá hlavně internet, my musíme dodat, že nezklamou ani tištěná média. A to z toho důvodu, že je stále hodně lidí, kteří je berou jako zdroj zajímavých inzerátů i v oblasti prodeje automobilů. Mezi nejznámější možnost patří v tomto případě tolik oblíbená Annonce. V podstatě nejde o nic jiného, než tištění inzertní noviny. Přesto jsou dnes oblíbenou možností nejenom v oblasti automobilismu. Dnes jsou dostání v podstatě po celé České republice a jejich online verze je dostupná i na internetu. Rozhodně se tedy vyplatí zkusit i tuto cestu. Díky tomu můžete zasáhnout celou řadu potenciálních kupců, kteří by internet a jeho možnosti běžně nevyužili.
I zde je třeba počítat s drobnějším poplatkem za zveřejnění, který je však v řádech několika desítek korun. Také je to zanedbatelná hodnota jak vůči ceně vozu, tak vůči tomu, kolik nám tato inzerce umožní oslovit lidí. Zmíněný příklad nemusí být jedinou cestou, jelikož určitě i v lokalitě kde podnikáte, je celá řada lokálních nejenom inzertních novin a časopisů. I ty lze využít. Tím, že cílíte lokálně, máte jistotu toho, že oslovíte osoby z okolí, pro které tak nebude vůbec žádný problém jet se podívat na váš vůz osobně, třeba ihned.
Zkuste aukci – i tak lze automobil prodat
Poslední dosud nezmíněnou, a rozhodně i zajímavou možností je zcela určitě také aukce. I ta může být pro mnohé z vás cestou k tomu, jak automobil prodat. Dnes určitě není známějšího a vyhledávanějšího portálu, než je oblíbené Aukro. Pokud ho také plánujete využít, ani zde byste neměli zapomínat na to, že si účtuje jak poplatek za zveřejnění aukce, tak i následnou provizi z prodeje. Opět ale platí, že zde máte jistotu širokého zásahu na řadu potenciálních kupujících. Navíc nemusíte řešit to, za kolik máte automobil prodat. Díky aukčnímu principu tak máte možnost jednoduchým způsobem nastavit minimální požadovanou cenu a tu prodejní už určí trh. Tedy samotní přihazující, kteří budou mít o automobil konkrétní zájem.
Pozor také na to, že aukce na tomto portálu jsou závazné. Co tím chceme říci? Samozřejmě informaci spojenou s tím, že auto zde prodávané následně musíte prodat nejvyšší nabídce. Tedy osobě nebo firmě, která ji podala. Je proto dobré aukci volit buď na úplném začátku, nebo na úplném konci vaší cesty spojené s prodejem firemního vozu. Pokud je něco, co není možné, to je vystavení aukce a následný prodej vozu jiným způsobem.
Jak šance na dobrý prodej zvýšit?
Ať už zvolíte jakoukoliv cestu, nebo kombinaci různých cest, je dobré nezapomenout ani na to, že jsou šance, jak můžete prodej vašeho vozu poměrně rapidně zvýšit. Dané šance se týkají hlavně samotného popisu. Je dobrá dát si na něm skutečně záležet a napsat o daném voze vše, co je potřebné. Jako základ je určitě třeba uvést:
- Rok výroby a aktuální stáří vozu
- Současný počet najetých kilometrů
- Informace o motorizaci a celkové výbavě
- Informace o technickém stavu
Dále je dobré vůz také objektivně popsat. Nezapomínejte jak na jeho výhoda a základní charakteristiku, tak i na případná negativa. U každého vozu se najdou a je dobré je netajit. Pokud je zatajíte v inzerátu, přijdou na ně kupující až v případě osobní prohlídky. Nejenom, že si vůz stejně nekoupí, ale vy přijdete o zbytečný čas spojený s domluvou, ukázkou, nebo zkušení jízdou.
Na co také rozhodně nezapomínejte, to je dostatek fotografií. Jedině tak může být daný inzerát atraktivní. Je dokázáno, že na inzeráty s fotografiemi klikají lidé více a také je více zaujmou. Navíc vždy využívejte více fotografií, které se zaměřují na auto ze všech úhlů, stejně jako nabídnou fotku motoru, interiéru, stejně jako zavazadlového prostoru. I to pomůže k tomu, aby daný zájemce lépe viděl, jak daný automobil vypadá a co v daném směru může očekávat. A vám to pomůže prodat.